klik hier om u te abonneren via de RSS-feed

Nieuwe generatie marketing

Geplaatst door Kees op 01-04-2012
wat mij in leven en werk bezig houdt > organisatie vragen

 

Bij marketeers van generatie 1.0 stond het product centraal en bij die van 2.0 de klant. In marketing 3.0 gaat het om de waarden die de onderneming produceert. Aldus Philip Kotler (e.a.) in het boek Marketing 3.0


In de oude marketing ging het over pushen van het product (1.0) en daarna om het verleiden van de klant (2.0) door de leverancier. In de nieuwe marketing (3.0) gaat het om de co-creatie van betekenis door alle mogelijke stakeholders rondom het product of de dienst


De auteurs sluiten het boek af met de 10 credo’s van marketing 3.0., die zijn volgens mij interessant voor (zelfstandige) professionals:


> houd van je klanten en respecteer je concurrenten (1)

> verander door te transformeren (2)
> bewaak je naam en wie je bent (3)
> bedien wie het meest van je kunnen profiteren (4)
> lever een goed product tegen een redelijke prijs (5)
> zorg dat je producten altijd beschikbaar zijn en zeg het voort (6)
> haal klanten binnen, houd ze binnen en zorg dat ze hun klandizie vergroten (7)
> wees een dienstverlenend bedrijf (8)
> verfijn bedrijfsprocessen in termen van kwaliteit, kosten en levering (9)
> en gebruik je gezonde verstand bij het nemen van beslissingen (10)

 

Voor meer info, lees je elders op deze site mijn kritische recensie van het boek van Philip Kotler e.a. over Marketing 3.0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Laatst vernieuwd: 08-03-2013 om 11:41

Terug